
FAQ eindgebruiker Validatiemonitor
Maak kennis met de Validatiemonitor. Jouw gids die de zorg voor de cliënt centraal stelt en alle betrokkenen in het zorgproces actief verbindt. Met een aanvulling op Nedap Ons zorgen we dat alle registraties in het zorgproces juist en tijdig opgelost kunnen worden. Zo maken we organisaties stuurbaar en ontzorgen we de zorgprofessional. Op die manier kan alle aandacht naar de zorg voor de cliënt.
Inleiding
De Validatiemonitor is gestoeld op de drie onderstaande basisprincipes:
1. Het geeft inzicht in issues (uit te voeren acties) door middel van automatische controles
2. Het zorgt ervoor dat de issues op de juiste manier worden toegewezen aan de afdeling of persoon die hiervoor verantwoordelijk is
3. Het zet aan tot het oplossen van issues door middels een directe link te kunnen doorklikken naar Nedap ONS
Handige links en vragen
Gebruikersvragen kun je stellen aan de applicatiebeheerder die verantwoordelijk is voor de Validatiemonitor.
Raadpleeg vooraf eerst deze FAQ, hopelijk geeft dit al antwoord op je vraag. Door middel van de links bovenaan het scherm kun je snel naar het juiste onderwerp navigeren.
Overzichtspagina
Na het inloggen in de Validatiemonitor wordt het Dashboard getoond. Dit is een overzichtspagina met alle issues die aan jou (of je afdeling) zijn toegewezen.
In het Dashboard worden diverse kolommen getoond:
· De categorie die het issue betreft.
· De cliënt die het issue betreft, al dan niet geanonimiseerd.
· De controleregel die het issue betreft.
· De status van het issue.
· De eigenaar van het issue.
Door bovenaan op de header van een kolom te klikken wordt automatisch op de desbetreffende kolom gesorteerd. Nogmaals klikken zorgt ervoor dat de sortering andersom gedaan wordt.
Wanneer je klikt op de knop Open in een issue dan word je direct geleid naar de desbetreffende cliëntpagina binnen Nedap ONS om het issue te kunnen oplossen. Dit is een inrichtingskeuze van jouw organisatie. Deze knop is niet per definitie zichtbaar.
Onderin het scherm kan eventueel een notificatiebalk getoond worden indien er na de laatste keer inloggen nieuwe issues aan jou zijn toegewezen. Deze nieuwe issues worden daarnaast ook vetgedrukt weergegeven, zodat ze duidelijk herkenbaar zijn.
Filteren
Om meer overzicht in de lijst met issues te krijgen kan er ook gefilterd worden. Hiervoor klik je links bovenin het scherm op Filter toevoegen. Vervolgens kan je kiezen voor bijvoorbeeld Categorie, Status, Gesnoozed of Toegewezen aan. Afhankelijk van de inrichting die is gedaan zijn er nog meer mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld Cliënt, Locatie etc.
Na de keuze voor een filter verschijnt deze boven in het scherm. Door op dit filter te klikken kan een keuze (of zoekveld gebruiken) gemaakt worden uit een lijst met waarden binnen dit filter. Als een bepaalde waarde niet voorkomt dan zal deze ook niet getoond worden binnen dit filter.
De gekozen filters worden opgeslagen door de Validatiemonitor. Wanneer je een volgende keer weer inlogt dan zullen de laatst gekozen filters worden onthouden.
Detailweergave
Wanneer je klikt op een issue dan wordt de detailweergave hiervan getoond aan de rechterkant van het scherm. Links blijft de lijstweergave zichtbaar. Binnen de detailweergave wordt diverse informatie getoond en zijn er verschillende acties mogelijk. Niet alles hoeft per definitie zichtbaar te zijn. Dit hangt af van de inrichtingskeuzes die binnen jouw organisatie zijn gemaakt.
Toewijzen van issues
· Door boven in het scherm te klikken op Toewijzen… (of je eigen naam als het issue al aan jou is toegewezen) kan een issue aan een collega worden toegewezen. Er verschijnt een pop-up scherm waarin de desbetreffende gebruiker kan worden geselecteerd. Het is verplicht om een opmerking toe te voegen om een issue te kunnen toewijzen. Als dat niet gebeurt dan kan de toewijzing niet afgerond worden.
· Onder het kopje Toegewezen aan afdeling staat ook de mogelijkheid om een issue toe te wijzen aan een groep. Door hier te kiezen voor Toewijzen… kan een issue aan een groep worden toegewezen. Ook hier is het verplicht om een opmerking toe te voegen.
· Door te klikken op Open in Nedap ONS word je direct geleid naar de desbetreffende cliëntpagina binnen Nedap ONS om het issue te kunnen oplossen. Deze knop heeft dezelfde functie als de knop Open in de overzichtspagina.
Negeer
Door op de knop Negeer te klikken kan een issue genegeerd worden. Het zal dan niet langer getoond worden op de overzichtspagina. Het maken van een opmerking hierbij is verplicht. Afhankelijk van de gemaakte inrichtingskeuzes kunnen via een filter in de overzichtspagina genegeerde issues wel zichtbaar gemaakt worden. I.p.v. de knop Negeer staat dan de knop Niet meer negeren in beeld in de detailweergave.
Snooze
Met de knop Snooze kan een issue tijdelijk uitgezet worden. Na het klikken op deze knop verschijnt een pop-up waarin een datum ingegeven kan worden tot wanneer het issue niet getoond moet worden. Het maken van een opmerking hierbij is verplicht. Via een filter in de overzichtspagina kunnen gesnoozede issues wel zichtbaar gemaakt worden. I.p.v. de knop Snooze staat dan de knop Stop met snooze in beeld in de detailweergave.
· Door te klikken op de Status kan deze worden aangepast. Een issue kan de statussen Nieuw, Op te pakken, Bezig met afhandelen en Gesloten hebben.
Notitie toevoegen
Met de knop Notitie toevoegen kan een notitie geschreven worden binnen een issue. Het invullen van een titel en een notitie is hierbij verplicht. Wanneer een van beide niet is gevuld kan de notitie niet worden toegevoegd. De notitie wordt onderaan onder het kopje Historie toegevoegd. Hier staan ook alle andere wijzigingen van het issue, zoals bijvoorbeeld toewijzingen aan collega’s, wijzigingen in status etc.